Några kundcitat
Johan fick hjälp med webbutveckling
Johan, som driver ett företag inom HR, behövde snabbt hitta någon som var duktig på webbutveckling. Han behövde hjälp med två projekt, att anpassa sin hemsida till responsive design och även med att nyutveckla en app för karriäruteckling.
Han la upp en förfrågan på DeskHero och inom en vecka hade han svar från tre konsulter som var intresserade av projektet. En månad senare hade han valt leverantör och var igång med projektet.
Hur brukar du normalt hitta konsulthjälp?
Oftast genom tidigare kontakter och nätverket men det kan ta tid innan man hittar rätt. Google är snabbt men då vet man inte vem det är och det kan också kräva mycket söktid, research och inläsning för att hitta någon.
Hur fungerade det när du använde DeskHero?
Det var superenkelt att lägga upp en förfrågan och redan dag två så hade jag första svaret. Jag blev faktiskt lite överraskad att det gick så bra även om jag var lite tveksam till en början.
Vad gillade du bäst med tjänsten?
Att det är dom som får söka upp mig och inte tvärt om. Det betyder att de är motiverade och intresserade av jobbet. Jag var också imponerad av att det var bra personer som jag fick svar av, det betyder mycket.
Johan Åkesson, Verto
Henrik fick hjälp att hitta juriststöd
Henrik, som är VD för ett företag inom affärskommunikation för småföretag, behövde snabbt hitta juridisk hjälp. Uppgiften gällde att gå igenom och städa upp ett standardavtal för kunder.
Han la upp en förfrågan på DeskHero och inom en vecka hade han svar från två konsulter som var intresserade av uppdraget.
Hur brukar du normalt hitta konsulthjälp?
Jag använder oftast mina befintliga leverantörer om jag kan. Om det inte fungerar så eller om jag vill hitta någon ny så frågar jag via kontakter eller söker på Google. Det kräver en hel del jobb och man är ändå inte alltid säker på att den man hittar kommer att fungera.
Hur fungerade det när du använde DeskHero?
Tjänsten var lätt att använda och de två svaren jag fick verkade vara seriösa. Det är ju också viktigt att det är kvalitet i de kontakterna man får.
Vad gillade du bäst med tjänsten?
Att det gick så enkelt att få svar av någon som var intresserad av mitt uppdrag. Omdömena är också en bra grej även om det kanske inte har hunnit komma in så många ännu.
Henrik Thomé, Sonetel