Vanliga frågor

Vi har listat några vanliga frågor och svar nedan.
Hittar du inte svaret? Kontakta kundstöd så hjälper vi dig!

Hur fungerar DeskHero?
Vi är en marknadsplats för konsulttjänster. Vi gör det enklare och effektivare för uppdragsgivare att hitta bra konsulter för konsulter att hitta bra uppdrag. Dessutom kan du se omdömen från andra kunder – både på uppdragsgivare och konsult.

Kostar det något att lägga upp en förfrågan?
Nej, det är gratis att lägga upp en förfrågan och är du inte nöjd med de svar du får kan du alltid välja att avstå eller anlita en konsult genom en annan kanal.

Kostar det något att vara med som konsult?
Nej, det är gratis att bli medlem och kunna se förfrågningar. Ska du besvara en förfrågan så måste du dock betala en avgift för det. Då måste du sätta in pengar på ett saldo hos oss, du väljer själv hur mycket.

Kan vem som helst sätta omdömen?
Nej, du måste ha lagt upp en förfrågan eller besvarat en förfrågan för att du ska kunna få ett omdöme på tjänsten. Det är med andra ord bara användare i tjänsten som kan sätta omdömen.

Kontrollerar ni de konsulter som är med på något sätt?
Vi kontrollerar uppgivna företagsuppgifter samt kreditvärdighet för att säkerställa att dessa stämmer samt att ekonomin är sund. Omdömen från andra användare samt företagsprofilerna ger information om kompetens och kvalitet på arbete som utförs.

Vilka konsulter får min förfrågan?
De som är medlemmar och har markerat i sin sökprofil att de är intresserade av den kategorin av uppdrag och i den aktuella regionen.

Hur många kan besvara en förfrågan?
Det är maximalt sex (6) företag som kan besvara din förfrågan och det är bara dessa sex (6) företag som får dina kontaktuppgifter.

Varför har ni omdömen även på uppdragsgivare?
Vi tycker att det är bra om tjänsten fungerar på lika villkor både för uppdragsgivare och konsult. Det är lika intressant för konsulten att se omdömen på uppdragsgivaren som tvärt om.

Hur fungerar kategoriindelningen?
Vi har försökt dela in kategorierna grovt på de vanligaste uppdragstyperna inom olika områden. För att det ska vara enkelt så har vi försökt hålla indelningen relativt bred så att det ska vara någorlunda lätt att hitta var förfrågan hör hemma samtidigt som man ändå får en bra sortering.

Hittar du inte den kategori som du söker?
Kontakta kundstöd så ska vi se om vi kan lösa det också 🙂

Vad gör jag om jag inte kan logga in?
Antingen använder du funktionen för att skicka nytt lösenord som finns på inloggningssidan eller så kontaktar du kundstöd så hjälper vi dig.

Hur fungerar kategoriindelningen?
Vi har försökt dela in kategorierna grovt på de vanligaste uppdragstyperna inom olika områden. För att det ska vara enkelt så har vi försökt hålla indelningen relativt bred så att det ska vara någorlunda lätt att hitta var förfrågan hör hemma samtidigt som man ändå får en bra sortering.